Integra online hjælp







Købsfrister

Opsætning af købsfrist

[ forsiden | kategori | udskriv ]



Den generelle opsætningen af købsfrist håndteringen, via menuen System > Systemopsætning > Automation. Det er ikke her de konkrete købsfrister styres, men her, at default indstillingerne for alle købsfrister angives.

Klik indenfor de røde markeringer på
skærmbilledet for detaljerede beskrivelser.
De er også listet nedenfor.


Opdateret den
8. marts 2012

Denne omtale gælder
fra og med version
1.2.146
Der henvises til denne omtale fra:
•  Købsfrister > Reservationer med købsfrist > Slet & advar

•  Opsætning af forestillinger > Programvedligeholdelse - detaljer > Indstillinger - 2


Der henvises til denne omtale, fra følgende FAQ-spørgsmål:
•  Kan jeg sætte købsfrister på én forestilling - men ikke alle?





Generel aktivering af købsfrist

[ top ]
Skal Integra bruge købsfristhåndteringen, og hvordan skal den bruges.
 
Default aktiveret > Integra vil default foreslå, at der bruges købsfrist på alle forestillinger. Dette vil dog kunne fravælges på de enkelte forestillinger (se evt "programvedligeholdelse - detaljer").
 
Default deaktiveret > Integra vil ikke default foreslå, at der bruges købsfrist på alle forestillinger. Dette vil dog kunne aktivt tilvælges på de enkelte forestillinger (se evt "programvedligeholdelse - detaljer").
 
Helt deaktiveret > Alt omkring købsfrist håndteringen vil deaktiveres. Enkelte forestillinger kan således IKKE sættes op til, at have købsfrister.



Default købsfrist indstillinger

[ top ]
Angiver hvor lang købsfristen pr default skal være, og hvor lang tid før fristens udløb, at der skal advares. Bemærk, at købsfristen vil kunne ændres fra forestilling til forestilling også (se evt "programvedligeholdelse - detaljer").



Automatisk håndhævelse af købsfrister

[ top ]
Markeres dette felt, så vil Integra - automatisk - hver nat, slette resevrationer som overskrider købsfristen. Bruges den automatiske sletning ikke, så skal dette håndhæves manuelt, via vinduet "reservationer med købsfrist".
 
Via "forsinkelse" kan man dog sætte forsinkelse på denne sletning, så det fx først er, når fristen er overskredet med 2 dage, at en reservation slettes.