Integra online hjælp







Systemopsætning

Terminalstamdata (denne terminal)

[ forsiden | kategori | udskriv ]



Herfra kan terminalen sættes op med angivelse af navn, mailserver, kasseskuffe, billetprinter, printer osv.

Klik indenfor de røde markeringer på
skærmbilledet for detaljerede beskrivelser.
De er også listet nedenfor.


Opdateret den
11. september 2012

Denne omtale gælder
fra og med version
1.2.182
Der henvises til denne omtale fra:
•  Systemopsætning > Terminalstamdata > Citizen indstillinger

•  Installation af udstyr > Installation af en ny CLP 521 printer





Terminalnavn

[ top ]
Angiver terminalens navn. Det er dette navn der bruges til at identificere maskinen iforhold til alle de øvrige terminaler på Integra.



Mailserver

[ top ]
Angiv hvilken SMTP-server denne terminal skal bruges, hvis Integra skal sende mails. Er typisk bare "mail.poweredbyintegra.dk".



Maksimer slagsvinduer

[ top ]
Med denne indstilling markeret, så vil Integra automatisk maksimere alle vinduer i salgsprocessen.



Kasseskuffe

[ top ]
Er der en kasseskuffe koblet til terminalen, så kan man her angive hvordan den er tilsluttet. Man kan vælge imellem USB eller COM-porte.



Billetprintere

[ top ]
Her vælges den Windows printer der skal bruges til billetudskrifter. Samtidig skal man - overfor Integra -angive hvilken printertype der er tale om.
 
Vha. "Indstillinger" knappen kan man fintune printerindstillingerne via "citizen printeropsætning" vinduet.
 
Installation af en ny CPL 521 printer, er desuden beskrevet særskildt i hjælpe-sektionen Installation af udstyr > Installation af ny CLP 521 printer.

 



Printere

[ top ]
Her man man angive hvilke almindelige printere Integra per default skal bruge.



Stregkodelæser

[ top ]
Er der tilsluttet en Symbol skanner til terminalen, skal det her angives hvordan den er tilsluttet - samt med hvilken hastighed den arbejder.